Frågor och svar

Vad är det minsta/största jag kan beställa?

Vi har inget maximum eller minimum på hur mycket du kan beställa. Alla försändelser skickas fullt försäkrade. Om du vill returnera din beställning bekostar du själv frakten. Vill du beställa ett stort antal, 20 eller fler, av samma artikel, ta kontakt med oss och be om offert innan du lägger beställningen. Du når oss lättast via kundservice@kamixa.se

Hur gör jag för att beställa?

Det är väldigt enkelt att lägga en beställning hos oss, klicka på produkten du vill ha, välj antal. Gå sedan vidare till nästa produkt du vill titta på. När du är klar för dagen går du till kassan, väljer betalsätt och avslutar sedan ditt köp. Tänk på att om du valt en inslagning samtidigt som du köpt flera produkter måste du skriva i meddelandefältet vilken produkt som skall vara i vilket paket.

Hur levereras varorna?

Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss av Postnord eller DHL. Dina varor levereras då till det utlämningsställe som ligger närmast angiven leveransadress. Vid större försändelser skickas varorna med DHL hemleverans. Ditt kolli levereras då hem till tomtgräns eller portuppgång. Vi erbjuder sändningar som företagspaket genom både DHL och Posten för företagsbeställningar.

Hur lång leveranstid har ni?

Om ni beställer produkter från vårt sortiment som finns i lager levereras dessa till er inom 2-3 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning och för de fall där flera av samma produkt är beställd.

Produkter som ej finns i lager, beroende på lagerhållning och leveranstider från leverantörer, levereras normalt sett inom 4-9 arbetsdagar. Vid slutförsäljning och längre leveranstider återkommer vi till er snarast vi mottagit denna information.

Var är min leverans?

Du kan spåra din leverans genom att klicka dig vidare till den transportör som finns angiven i det mail som skickades till dig efter beställningen. Kopiera det försändelsenummer som angivits och följ sedan den av de nedanstående länkarna som gäller just din beställning. Inne på sidan klistrar du in numret i rutan för sökning, du får på det sättet veta var ditt paket befinner sig just nu.

DHL: https://www.dhl.se/sv/express/godssoekning.html
PostNord: https://www.postnord.se/sv/verktyg/sok/Sidor/spara-brev-paket-och-pall.aspx

 

Hur mycket kostar frakten?

Kamixa.se har fri frakt på alla varor vid beställningar som överskrider 499 kroner, dvs från 500 kr. Stora som små. Inga övriga tillkommande kostnader i slutet på ditt inköp. Vi använder DHL eller Postnord som speditör. Alla försändelser skickas fullt försäkrade. Vi skickar för närvarande inte beställningar utanför Sverige. Vill du ändå beställa för leverans utanför Sverige, ta kontakt med oss via kundservice@kamixa.se så ser vi över vilka möjligheter vi har.

Kan jag returnera/byta en vara?

Är du inte nöjd med produkten kan du skicka tillbaka den till oss och få pengarna tillbaka eller -om du vill- få en annan vara skickad till dig. Du kommer dock att få betala returfrakten själv. Ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka något via kundservice@kamixa.se. Hanteringen av returen kommer då att gå snabbare. Enda undantaget för byte/retur gäller örhängen som inte omfattas av retur och bytesrätt pga hygienskäl.

Hur gör jag för att byta en vara?

Vill du byta en mottagen vara mot en annan är det inga problem. Ta kontakt med oss via kundservice@kamixa.se innan så löser vi det. Returkostnaden för den mottagna varan står du för. Enda undantaget för byte gäller örhängen som inte omfattas av retur och bytesrätt pga hygienskäl.

Hur reklamerar jag en vara?

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den är skadad eller har gått sönder i leveransen, ta kontakt med oss via kundservice@kamixa.se så att vi kan skicka en ny.

Kan jag avbeställa en order?

Om du ångrat din beställning och vi inte redan har skickat ut ordern, går det bra att avbeställa. Om vi hunnit skicka ut ordern får du returnera leveransen till oss, du får då betala för frakten. Kostnad för beställd paketinslagning återbetalas ej.

Vad händer om jag inte tar emot min leverans?

Vi debiterar dig 200 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig efter det att din beställning har skickats från oss måste du ta emot paketet och returnera det till oss. Kostnaden för alla varianter av retur står du för. Har vi begått ett fel återbetalar vi den kostnaden till dig. Vid beställning registrerad som ej mottagen/hämtad debiteras du automatiskt.

Har ni alla varor i lager?

Vi har oftast allt på lager, skulle en vara saknas får vi in den på lager inom några dagar. Information om lagerstatus fås i samband med beställning.

Är alla varorna original och första sortering?

Ja, alla artiklar vi säljer är original, första sortering och levereras i originalförpackning. Ett undantag är om du beställt inslagning av paketet.

Kan ni specialbeställa en vara?

Skulle ni sakna en produkt i vårt sortiment, ta gärna kontakt med oss på kundservice@kamixa.se. Vi undersöker alltid hur och om vi kan hjälpa till.

Kan jag få gravyr, dekorblästring, textblästring och/eller monogram?

Vid större kvantiteter eller när produkten kostar mer än 3000 kronor kan vi erbjuda detta. Ta kontakt med oss via kundservice@kamixa.se för vidare information samt offert.

Hur får jag kontakt med Kamixa.se?

Bästa och lättaste sättet att nå oss är via mail till kundservice@kamixa.se. Vårt mål är att besvara alla mail senast kl 14:00 vardagen efter det att du sänt ditt meddelande. Ett alternativ till e-mail är att du ringer oss på telefon 0700-90 17 07, tänk på att vår telefontid endast är mellan kl 14:00-15:00

Vilka är det som står bakom Kamixa.se?

Ni kan läsa mer om bakgrund och ägare till Kamixa under Om Kamixa. Vårt företag heter Kamixa AB, organisationsnummer 556716 -1772, adress: Burggrevegatan 29, 411 03 Göteborg. Ni kan alltid nå oss via kundservice@kamixa.se eller telefon 0700-90 17 07. Vår telefontid är mellan kl 14:00-15:00

Välkommen! Fyll i din mailadress och få din välkomstkod på

15% rabatt!

(Ett nyhetsbrev med exklusiva erbjudanden skickas ut ca. en gång i veckan och du kan när som helst avregistrera dig.)

Notera att rabattkoden är giltig i 7 dagar fr.o.m registreringsdatum och kan inte kombineras med andra rabatter.