Kundservice

Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss av DHL. Dina varor levereras då till det utlämningsställe som ligger närmast angiven leveransadress. Vid större försändelser skickas varorna med DHL hemleverans. Ditt kolli levereras då hem till tomtgräns eller portuppgång. Vi erbjuder sändningar som företagspaket genom DHL för företagsbeställningar.

Om ni beställer produkter från vårt sortiment som finns i lager levereras dessa till er inom 2-3 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning och för de fall där flera av samma produkt är beställd. Produkter som ej finns i lager, beroende på lagerhållning och leveranstider från leverantörer, levereras normalt sett inom 4-9 arbetsdagar. Vid slutförsäljning och längre leveranstider återkommer vi till er snarast vi mottagit denna information.

Du kan spåra din leverans genom att klicka dig vidare till den transportör som finns angiven i det mail som skickades till dig efter beställningen. Kopiera det försändelsenummer som angivits och följ sedan den av de nedanstående länkarna som gäller just din beställning. Inne på sidan klistrar du in numret i rutan för sökning, du får på det sättet veta var ditt paket befinner sig just nu. DHL: https://www.dhl.se/sv/express/godssoekning.html

Om du beställer varor för under 799kr tilkommer en fraktkostnad på 69kr. Skulle din beställning vara över 799kr är frakten gratis!

Är du inte nöjd med produkten kan du skicka tillbaka den till oss och få pengarna tillbaka för själva produkten, eller -om du vill- få en annan vara skickad till dig. Du kommer dock att få betala returfrakten själv. Ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka något via kundservice@kamixa.se. Hanteringen av returen kommer då att gå snabbare. Enda undantaget för byte/retur gäller örhängen som inte omfattas av retur och bytesrätt pga hygienskäl.

Vill du byta en mottagen vara mot en annan är det inga problem. Ta kontakt med oss via kundservice@kamixa.se innan så löser vi det. Returkostnaden för den mottagna varan står du för. Enda undantaget för byte gäller örhängen som inte omfattas av retur och bytesrätt pga hygienskäl.

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den är skadad eller har gått sönder i leveransen, ta kontakt med oss via kundservice@kamixa.se så att vi kan skicka en ny.

Om du ångrat din beställning och vi inte redan har skickat ut ordern, går det bra att avbeställa. Om vi hunnit skicka ut ordern får du returnera leveransen till oss, du får då betala för frakten. Kostnad för beställd paketinslagning återbetalas ej.

Vi debiterar dig 400 kronor för ej mottagna/uthämtade varor. Om du ångrat dig efter det att din beställning har skickats från oss måste du ta emot paketet och returnera det till oss. Kostnaden för alla varianter av retur står du som kund för. Har vi begått ett fel återbetalar vi den kostnaden till dig. Vid beställning registrerad som ej mottagen/hämtad debiteras du automatiskt. Skulle ditt kostnaden för ditt köp vara lägre än 400 kronor + ursprungsfrakten kommer vi att skicka en faktura.

Ja, alla artiklar vi säljer är original, första sortering och levereras i originalförpackning. Ett undantag är om du beställt inslagning av paketet. Ett annat undantag är om det redan från början är angivet att produkten är 2:a handssortering

Kamixa ~ namnet kommer ursprungligen från en sammanslagning av våra namn samt en egenskap som vi båda har, Kajsa-Mikael-Fixa = Kamixa. Tillsammans med en förkärlek till inredning vill vi erbjuda er de produkter och den service som krävs för att göra er tillvaro lättare. Ni hittar oss i Göteborg och kan alltid nå oss via kundservice@kamixa.se eller telefon 0700-90 17 07. Vår telefontid är mellan kl 14:00-15:00.

Idag arbetar de flesta för att vi skall minska vår påverkan på de resurser vi har på jorden. Av den anledningen gör vi vårt bästa för att återvinna gamla kartonger. Vi strävar också efter att hela tiden använda så naturnära produkter som möjligt. Det betyder att det oftast är kartong, papp och papper vi använder i våra försändelser.

Fraktfritt på ordrar över 799:-

Alla beställningar hos oss är fraktfria vid köp där det sammantagna värdet överstiger 799 kronor. Vid returer av ditt inköp är det du som köpare som bekostar den. Undantag från detta är om vi skickat felaktig, skadad eller trasig vara. Vi skickar alla våra paket med Postnord och DHL. Paketet kommer att levereras till det utlämningsställe som är närmast beläget i förhållande till angiven adress om inte annat anges. Avisering sker till er mobiltelefon eller e-post om ni fyller i det i kassan. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar, tiden räknas för order lagd innan kl 12:00

Observera att paket större än en viss dimension måste skickas som hemleverans då det finns storleksbegränsningar hos ombud.

Fraktspecifikationer

För DHL Servicepoint gäller följande:
• Maxmått: Max längd 150cm, Max längd + Max omkrets 300cm.
• Maxvikt: 20 kg

Ej mottagen/uthämtad vara

Vi debiterar 400 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt med den högre returkostnaden. Om kostnaden för beställningen är lägre än de 400 kronor, som angivits ovan för ej uthämtad beställning, kommer en faktura att skickas ut med summan som kvarstår. Det för att täcka den höga returfrakten Kamixa.se får betala till transportföretagen samt för den administration som uppstår i samband med ärenden som dessa.

Transportskador

Kamixa.se ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras vid leveransmottagande till Kamixa.se. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat. Alla synliga skador bör rapporteras till Servicepointen vid uthämtning samt fotograferas. All dokumentation underlättar vår reklamation till transportföretaget.

Fri frakt för order över 799:- Vad händer vid retur?

Vid de beställningar där den ursprungliga ordern översteg 799:- och därmed blev fraktfri regleras det vid retur av hela eller delar av beställningen. Understiger ordervärdet efter returen 799:- kommer fraktkostnaden på 69:- att dras av från summan som återbetalas. Det samma gäller för kostnaden för returfrakten.

Priser

Hos oss handlar du till marknadspriser. Vår strävan är inte att erbjuda det lägsta priset utan att erbjuda den bästa servicen, bra kvalité och i vårt tycke spännande produkter. Vi hoppas att det är kvalitéer ni kommer att uppskatta! Priserna i vår webbshop visas alltid i svensk valuta och inklusive moms.

Kundservice

Ni når oss alltid snabbast via e-mail kundservice@kamixa.se. Vår strävan är att alltid besvara alla mail skickade till oss senast kl 14:00 nästkommande vardag. Ett alternativ är att ni använder vårt kontaktformulär som finns under fliken kontakt. Det går också bra att nå oss på vår servicetelefon 0700-90 17 07, vi har telefontid måndag till fredag mellan kl 14:00-15:00 OBS! Ej röda dagar

Betalning

Vi erbjuder vi följande betalningsalternativ: Internetbank, kortbetalningar, fakturabetalning (företag). Fakturabetalning gäller i fösta hand för företag som göra sina inköp hos oss. I dagsläget erbjuder vi inte möjlighet till avbetalning. Vi skyddar alla era uppgifter med SSL.

Bank eller kreditkort

Du kan välja att göra en betalning med ditt kort. Vi tar emot alla vanliga kort såsom Visa och Mastercard. Vi lagrar INTE uppgifter om ditt kort utan endast information om din order för att kunna ge dig bästa service. Vi skyddar alla era uppgifter med SSL.

Faktura

Vi erbjuder endast våra företagskunder betalning mot faktura, då utan fakturaavgift. Leverans sker endast till den adress som finns registrerad såsom bolagsadress. Betalningsvillkor är om inte annat avtalats 14 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 24%. Vid påminnelse debiterar vi en lagstadgad påminnelseavgift om 60 kr. Vill ert företag beställa från oss, vänligen kontakta oss via kundservice@kamixa.se

Internetbank

Du kan välja att göra din betalning genom din internetbank. Direktbetalning kan genomföras från Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vi skyddar alla era uppgifter med SSL.

Delbetalning

Vi har efter noggrant övervägande kommit fram till att i dagsläget inte erbjuda delbetalning.

Beställning

Alla beställningar sker via vår webbshop. Vi accepterar inte beställningar som görs via ordinarie mail, post eller något annat tillvägagångssätt om inte annat är avtalat. Vi polisanmäler beställningar som görs i någon annan persons namn utan dennes medgivande eller som på annat sätt medför Kamixa.se ekonomisk eller annan skada.

Leveranstider

Vårt mål är att leverera beställda varor så snabbt som möjligt till dig. När du lagt din order hanterar vi den direkt. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar efter att din beställning är lagd.

Leveranser

Alla leveranser sker med av oss vald speditör. I dagsläget skickar vi med olika speditörer beroende om din försändelse kan skickas som brev eller paket. Paket skickas med DHL som är ett av Sveriges största företag inom paketleveranser. Ditt paket hämtar du hos ditt närmaste paketombud och du kan följa status på ditt paket från det att ordern är behandlad till dess att leveransen är vid ditt utlämningsställe. Mindre försändelser skickas som brev med Posten. Det är ditt ansvar som köpare att den adress som angetts till oss vid beställningstillfället är korrekt. Leverans sker inom Sverige. För ej uthämtat paket debiterar vi en avgift på 200 kr.

Upphämtning av köpta varor

Möjlighet finns för den som vill att hämta sina varor på Burggrevegatan 29. Tänk på att ringa kundtjänst 0700-90 17 07 mellan kl 14:00-15:00 alternativt maila kundservice@kamixa.se och avtala om detta innan du kommer. Finns annars risk att ingen är på plats när du kommer.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden inom Sverige är 49 kr vid alla beställningar som understiger 499 kr.

Rabattkoder

Rabattkoder kan endast användas en gång per köptillfälle.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar. Om du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till oss oanvänd och i obruten förpackning. Enda undantaget från denna regel som finns tillgängligt i butiken är örhängen och beror på hygienskäl. Kontakta alltid kundtjänst innan retur via kundservice@kamixa.se innan du returnerar din order. Återbetalning sker först när varan blivit mottagen av oss. Du står själv för fraktkostnaden vid returer. Undantag från detta gäller om felet ligger hos oss, då står vi för fraktkostnaden. Vår ångerblankett, enligt GDPR, kan du hämta ner här.

Reklamation & Garanti

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan har kommit i retur till Kamixa.se återbetalas totalbeloppet exklusive eventuell kostnad för de beställda inslagningar av paket som gjorts vid beställningen. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Kamixa.se ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern och görs då via kundservice@kamixa.se

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Fraktkostnader för returen vid fel står Kamixa.se för mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvittot/kopia av kvittot för frakten. Vid godkänd reklamation/hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Returadress är:
Kamixa.se
Burggrevegatan 29
411 03 Göteborg

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Varan räknas som att den är i kundens ägo till dess att vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt” alternativt via e-mail: kundservice@kamixa.se

Transportskador

Kamixa.se ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras vid leveransmottagande till Kamixa.se. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Information

Vi förbehåller oss rätten för tolkning vid tryckfel i information & priser, samt fel i specifikation på samtliga varor i vårt sortiment. Alla bilder och information på vår hemsida skall ses som illustrationer. Vi kan heller inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende. Även om vi alltid försöker publicera bilder av god kvalité.

PUL

Som kund är du skyddad av PUL (personuppgiftslagen). Detta innebär att de personuppgifter som du lämnar till oss inte kommer att delas ut eller spridas till tredje part. Vi behandlar dina uppgifter konfidentiellt och du kan därmed känna dig trygg när du genomför ett köp på vår webbshop. Vi skyddar alla era uppgifter med SSL.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar. Om du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till oss oanvänd och i obruten förpackning. Enda undantaget från denna regel som finns tillgängligt i butiken är örhängen och det beror på hygienskäl. Kontakta alltid kundtjänst innan retur via kundservice@kamixa.se innan du returnerar din order. Återbetalning sker först när varan blivit mottagen av oss. Du står själv för fraktkostnaden vid returer. Undantag från detta gäller om felet ligger hos oss, då står vi för fraktkostnaden.

Reklamation & Garanti

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan har kommit i retur till Kamixa.se återbetalas totalbeloppet exklusive eventuell kostnad för de beställda inslagningar av paket som gjorts vid beställningen. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Kamixa.se ska göras inom skälig tid från det att du som kund mottagit ordern och görs då via kundservice@kamixa.se.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Fraktkostnader för returen vid fel står Kamixa.se för via den retursedel som vi översänt. Vid godkänd reklamation/hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

Returadress är:
Kamixa.se
Burggrevegatan 29
411 03 Göteborg

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Varan räknas som att den är i kundens ägo till dess att vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt” alternativt via e-mail: kundservice@kamixa.se

Transportskador

Kamixa.se ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras vid leveransmottagande till Kamixa.se. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat. Underlättar mycket vid vår kontakt med transportföretaget.

Fri frakt för order över 799:- & retur efter det

Vid de beställningar där den ursprungliga ordern översteg 799:- och därmed blev fraktfri regleras det vid retur av hela eller delar av beställningen. Understiger ordervärdet efter returen 799:- kommer fraktkostnaden på 69:- att dras av från summan som återbetalas. Det samma gäller för kostnaden för returfrakt

Vi vill höra från dig!

Funderar ni på något och inte kan hitta svar på frågan/funderingen under våra ”vanliga frågor & svar” går det självklart bra att ställa er fråga till oss via e-post.

Ni når oss lättast genom formuläret eller via kundservice@kamixa.se, alternativt via telefon 0700-90 17 07. Observera att vi har telefontid vardagar mellan kl. 14:00-15:00

Vårt mål är att besvara alla mail senast kl 14:00 vardagen efter det att du sänt ditt meddelande.

    *Obligatoriska fält